მარიამ მჭედლიშვილი ( საგანი - გეოგრაფია)

თარჯიმანი

გაკვეთილის გეგმა

















გაკვეთილის   გეგმა  1
 გეოგრაფი



გეო. |+++ .9. მოსწავლეს  შეუძლია  დაახასიათოს მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის
პრინციპები  და  ქვეყნების  კლასიფიკაციის  მნიშვნელოვანი  კრიტერიუმები.
     
გაკვეთილის თემა
ავსტრალია, ფიზიკური გეოგრაფია, გეოგრაფიული მდებარეობა,რელიეფი.

კლასი
|+++  კლასი, ++ საფეხური
საგანი
 გეოგრაფია
მოსწავლეთა რაოდენობა
5
განსაკუთრებულ მოსწავლეთა რაოდენობა
არცერთი
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
 გარემო და ეკონომიკა
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაღვრული მისაღწევი შედეგები
იყენებს რუკას და განსაზღვრავს ფიზიკურ-ფეოგრაფიული, ისტორიულ-კულტურული, ეკონომიკური და პოლიტიკური ნიშნით მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის თავისებურებებს;

წინარე ცოდნა
ü  თემის თეორიული ცოდნა
ü  რუკასთან მუშაობა
ü  კომპიუტერში ელექტრონულ რუკებთან მუშაობა.
შეფასების საგანი და პროცედურა
ü  შევაფასებ თუ როგორ იციან ურკასთან მუშაობა. გავაკეთებინებ კომპიუტერის საშვალებით სავარჯიშო ტესტებს, ელექტრონულ რუკებზე ავაწყობინებ

ü   ავსტრალიის რუკას.
ü  შეფასებისას დაკვირვების და ანალიზის ობიექტი იქნება ზეპირი მსჯელობა და შესაბამისად რუკაზე ქვეყნების ჩვენება.
ü  შეფასება ელექტრონულ რუკასთან მუშაობისას იქნება ინდივიდუალური.

შეფასების კრიტერიუმები:
ü  რამდენად კარგად იციან თეორიული მასალა და ამ ცოდნას როგორ გამოიყენებენ რუკასთან მუშაობისას.
ü  შევაფასებ რამდენად კარგად შეუძლიათ
მიღებული ცოდნის გადმოცემა.

სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ü  8 კლასის სახელმძღვანელოს გამოყენებით თეორიული მასალის შესასწავლად.
    საკითხის დამუშავებაში გამოვიყენებ :
ü  სახელმძღვანელოს.
ü  კედლის ევრაზიის პოლიტიკური რუკა.
ü  კომპიუტერი ინდივიდუალურად ყველა ბავშვისთვის.
ü  გამოვიყენებ საძიებო სისტემას Google.
ü  გამოვიყენებ პროგრამა Google Earth.
ü  გამოვიყენებ პროექტორს.

გაკვეთილის მვლელობაა და საკლასო მენეჯმენტი

ü  საორგანიზაციო - 2 წუთი.
ü  თეორიული მასალის პრეზენტაცია კედლის რუკის დახმარებით მოსწავლეთა მიერ - 10 წუთი.
ü  კითხვა-პასუხი  -  4 წუთი.
ü  კომპიუტერში ტესტებზე და კონტურულ რუკაზე მუშაობა - 15 წუთი.
ü  მოსწავლეთა შეფასება - 2 წუთი.
ü  მასწავლებლის პრეზენტაცია - 10 წუთი.
ü   საშინაო დავალების მიცემა - 2 წუთი.

საგანმანათლებლო რესურსები
რუკა,  წიგნი, დაფა, ცარცი, პროექტორი, კონტურული რუკა,ნოუთბუქი.
შეფასაების ფორმა

განმსაზღვრებლი შეფასების რუბრიკა, განმავითარებელი ზეპირი კომენტარი.




გაკვეთილის   გეგმა  2
 გეოგრაფი



გეო.+X .9. მოსწავლეს  შეუძლია  დაახასიათოს მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის
პრინციპები  და  ქვეყნების  კლასიფიკაციის  მნიშვნელოვანი  კრიტერიუმები.
     
გაკვეთილის თემა


კლასი
  კლასი, ++ საფეხური
საგანი
 გეოგრაფია
მოსწავლეთა რაოდენობა
4
განსაკუთრებულ მოსწავლეთა რაოდენობა
არცერთი
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
 გარემო და ეკონომიკა
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაღვრული მისაღწევი შედეგები
იყენებს რუკას და განსაზღვრავს ფიზიკურ-ფეოგრაფიული, ისტორიულ-კულტურული, ეკონომიკური და პოლიტიკური ნიშნით მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის თავისებურებებს;

წინარე ცოდნა
ü  თემის თეორიული ცოდნა
ü  რუკასთან მუშაობა
ü  კომპიუტერში ელექტრონულ რუკებთან მუშაობა.
შეფასების საგანი და პროცედურა
ü  შევაფასებ თუ როგორ იცის რუკასთან მუშაობა. გავაკეთებინებ კომპიუტერის საშვალებით სავარჯიშო ტესტებს, ელექტრონულ რუკებზე ავაწყობინებ

ü   ავსტრალიის რუკას.
ü  შეფასებისას დაკვირვების და ანალიზის ობიექტი იქნება ზეპირი მსჯელობა და შესაბამისად რუკაზე ქვეყნების ჩვენება.
ü  შეფასება ელექტრონულ რუკასთან მუშაობისას იქნება ინდივიდუალური.

შეფასების კრიტერიუმები:
ü  რამდენად კარგად იციან თეორიული მასალა და ამ ცოდნას როგორ გამოიყენებენ რუკასთან მუშაობისას.
ü  შევაფასებ რამდენად კარგად შეუძლიათ
მიღებული ცოდნის გადმოცემა.

სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ü  8 კლასის სახელმძღვანელოს გამოყენებით თეორიული მასალის შესასწავლად.
    საკითხის დამუშავებაში გამოვიყენებ :
ü  სახელმძღვანელოს.
ü  კედლის ევრაზიის პოლიტიკური რუკა.
ü  კომპიუტერი ინდივიდუალურად ყველა ბავშვისთვის.
ü  გამოვიყენებ საძიებო სისტემას Google.
ü  გამოვიყენებ პროგრამა Google Earth.
ü  გამოვიყენებ პროექტორს.

გაკვეთილის მვლელობაა და საკლასო მენეჯმენტი

ü  საორგანიზაციო - 2 წუთი.
ü  თეორიული მასალის პრეზენტაცია კედლის რუკის დახმარებით მოსწავლეთა მიერ - 10 წუთი.
ü  კითხვა-პასუხი  -  4 წუთი.
ü  კომპიუტერში ტესტებზე და კონტურულ რუკაზე მუშაობა - 15 წუთი.
ü  მოსწავლეთა შეფასება - 2 წუთი.
ü  მასწავლებლის პრეზენტაცია - 10 წუთი.
ü   საშინაო დავალების მიცემა - 2 წუთი.

 საგანმანათლებლო რესურსები
       რუკა,  წიგნი, დაფა, ცარცი, პროექტორი, კონტურული რუკა,ნოუთბუქი.
 შეფასების ფორმა 
        განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა, განმავითარებელი ზეპირი კომენტარი



გაკვეთილის   გეგმა  3
 გეოგრაფი



გეო. |+++ .9. მოსწავლეს  შეუძლია  დაახასიათოს მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის
პრინციპები  და  ქვეყნების  კლასიფიკაციის  მნიშვნელოვანი  კრიტერიუმები.
     
გაკვეთილის თემა
ჩრ. ამერიკა, ფიზიკური გეოგრაფია, გეოგრაფიული მდებარეობა,რელიეფი.

კლასი
|+++  კლასი, ++ საფეხური
საგანი
 გეოგრაფია
მოსწავლეთა რაოდენობა
5
განსაკუთრებულ მოსწავლეთა რაოდენობა
0
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
 გარემო და ეკონომიკა
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაღვრული მისაღწევი შედეგები
იყენებს რუკას და განსაზღვრავს ფიზიკურ-ფეოგრაფიული, ისტორიულ-კულტურული, ეკონომიკური და პოლიტიკური ნიშნით მსოფლიოში რეგიონების გამოყოფის თავისებურებებს;

წინარე ცოდნა
ü  თემის თეორიული ცოდნა
ü  რუკასთან მუშაობა
ü  კომპიუტერში ელექტრონულ რუკებთან მუშაობა.
შეფასების საგანი და პროცედურა
ü  შევაფასებ თუ როგორ იციან ურკასთან მუშაობა. გავაკეთებინებ კომპიუტერის საშვალებით სავარჯიშო ტესტებს, ელექტრონულ რუკებზე ავაწყობინებ

ü   ჩრ. ამერიკის პოლიტიკური რუკას.
ü  შეფასებისას დაკვირვების და ანალიზის ობიექტი იქნება ზეპირი მსჯელობა და შესაბამისად რუკაზე ქვეყნების ჩვენება.
ü  შეფასება ელექტრონულ რუკასთან მუშაობისას იქნება ინდივიდუალური.

შეფასების კრიტერიუმები:
ü  რამდენად კარგად იციან თეორიული მასალა და ამ ცოდნას როგორ გამოიყენებენ რუკასთან მუშაობისას.
ü  შევაფასებ რამდენად კარგად შეუძლიათ
მიღებული ცოდნის გადმოცემა.

სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
ü  8 კლასის სახელმძღვანელოს გამოყენებით თეორიული მასალის შესასწავლად.
    საკითხის დამუშავებაში გამოვიყენებ :
ü  სახელმძღვანელოს.
ü  კედლის ევრაზიის პოლიტიკური რუკა.
ü  კომპიუტერი ინდივიდუალურად ყველა ბავშვისთვის.
ü  გამოვიყენებ საძიებო სისტემას Google.
ü  გამოვიყენებ პროგრამა Google Earth.
ü  გამოვიყენებ პროექტორს.

გაკვეთილის მვლელობაა და საკლასო მენეჯმენტი

ü  საორგანიზაციო - 2 წუთი.
ü  თეორიული მასალის პრეზენტაცია კედლის რუკის დახმარებით მოსწავლეთა მიერ - 10 წუთი.
ü  კითხვა-პასუხი  -  4 წუთი.
ü  კომპიუტერში ტესტებზე და კონტურულ რუკაზე მუშაობა - 15 წუთი.
ü  მოსწავლეთა შეფასება - 2 წუთი.
ü  მასწავლებლის პრეზენტაცია - 10 წუთი.
ü   საშინაო დავალების მიცემა - 2 წუთი.

საგანმანათლებლო რესურსი
    რუკა,  წიგნი, დაფა, ცარცი, პროექტორი, კონტურული რუკა,ნოუთბუქი.
 შეფასების ფორმა
განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა
განმავითარებელი ზეპირი შეფასება



  გაკვეთილის  გეგმა 14

                                                                                                                     2016/2017 სასწ.წელი

საგანი:   სამოქალაქო განათლება
სწავლების საფეხური/კლასი:  საბაზო, IX კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  4
თემა:  ბულინგი
მიზანი: ბულინგის პრევენცია სკოლებში
მოსალოდნელი შედეგები:  შემცირდეს ძალადობა სკოლებში

დრო
გაკვეთლის ფაზა
მასწავლებლის
აქტივობა
მოსწავლის
აქტივობა
მეთოდი
სასწავლო
რესურსი
კლასის ორგანიზების
ფორმები
შეფასება
8
წთ.
გამოწვევა
(შესავალი)

ü მასწავლებელი სვავს კითხვას - რა ვიცით ბულინგის შესახებ?

მოსწავლეები გამოთქვამენ მოსაზრებებს.
გონებრივი იერიში
დაფა, ცარცი
ინდივიდუალური
მასწავლებელი ისმენს უკომენტაროდ.
10
წთ.


8
წთ.
სიღრმისეული
წვდომა
(მასალის მიწოდება)
ü აქტიური ლექცია - რა არის ბულინგი?


ü მასწავლებელი აჩვენებს  მოსწავლეებს ვიდეოს.
მოსწავლეები უსმენენ მასწავლებელს.


მოსწავლეები
უყურებენ და აჯამებენ ვიდეო
მასალას.
ü მინი ლექცია




ü ვიდეო მასალის ჩვენება
შესაბამისი ლიტერატურა, ცარცი,დაფა.


პროექტორი, ნოუთბუქი, წინასწარ მომზადებული ვიდეო -,,ებრძოდე ბულინგს ქართუ-ლად“
( 8 წუთი).
მთელი კლასი




მთელი კლასი
კითხვა-პასუხით შეჯამება


მასწავლებელი ისმენს უკომენტაროდ.
15
წთ.













4
წთ.
გააზრების, რეფლექსიის ეტაპი

მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს გაიხსენენონ ბულინგის მაგალითები.









მასწავლებელი ისმენს პრეზენტაციებს და შემდეგ შეაჯამებს მასალას
მოსწავლეები ბულინგის მაგალითებს იხსენებენ და ახდენენ ბულინგის სახეებთან შესაბამისობის დადგენას
ქაღალდის დიდ ფორმატზე
მორიგეობით
დააქვთ ბულინგის სახეების ჩამონათვალი

ჯგუფის ერთ-ერთი წარმომადგენელი აკეთებს პრეზენტაციას.

კუთხეების მეთოდი













ვიზუალური მასალი ჩვენება














მარკერი, დიდი ფორმატის ქაღალდები.












დიდი ფორმატის ქაღალდი
ჯგუფები














ინდივიდუალური
ჯგუფური და ინდივიდუალური მოსწავლის შეფასების სქემა









არასწორი პასუხის შემთხვევაში მზად აქვს ალტერნატი-ული პასუხი და მოსწავლე მისი საშუალებით მიყავს სწორ პასუხამდე.


                                          

მასწავლებლი:
მარიამ მჭედლიშვილი
საგანი:    გეოგრაფია
კლასი :  საბაზო , 7 კლასი
თემა:    დიდი მოგზაურები
დრო : 45 წუთი
მოსწავლეთა რაოდენობა:
6
განსაკუთრებული საჭიროების მქონემოსწავლეთა რაოდენობა და პროფილი
0
გაკვეთილის მიზანი:
         მოსწავლემ შეძლოს მოგზაურების შესახებ ინფორმაციის მოძიება და გაანალიზება თუ რომელ   ქვეყნაში იმოგზაურა და რა აღმოაჩინა. განუვითარდეს ინფორმაციულ-კულტურული ტექსტების გაანალიზების, გაგებისა და დამუშავების უნარი. შეძლოს პრეზენტაციის, ზეპირი მოხსენების გაკეთება; გეოგრაფიულ ჭრილებში მსჯელობა, შედარება და პარალელების გავლება (ამერიგო ვესპუჩი, ფრენსის დრეიკი, ნიკოლოზ მიკლუხო-მაკლაი) მოგზაურებს შორის.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული და მისაღწევი შედეგები/ ინდიკატორები
        გეო.VII.2.  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა    თვალსაჩინოების კითხვა გეოგრაფიული    ინფორმაციის მოსაპოვებლად;
      შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ü ფოტოების, ცხრილების და რუკების გამოყენებით ახდენს გეოგრაფიული ინფორმაციის ინტერპრეტაციას.
ü თვალსაჩინოებაზე მოცემულ ერთი ტიპის გეოგრაფიულ ინფორმაციას გამოხსტავს სხვა სახით (მაგ.მსოფლიო რუკაზე მოძებნის მნიდვნელოვან გეოგრაფიული მოგზაურებობის მარშრუტებს, აჯგუფებს ცხრილში კონტინენტების მიხედვით; ტექსტში მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე შეუძლია შეუსაბამოს მოგზაური მის მიერ აღმოჩენილ ფაქტს).

გეო.VIII.3.  მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სივრცეში
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ü  რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს   მნიშვნე-ლოვანი გეოგრაფიული ობიექ-ტების კოორდინატებს (მაგ. სახელმწიფოები, მდინარეები და სხვა).
üატლასის საძიებო სისტემის გამოყენებით განსაზღვრავს გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობას;

       გეო. VIII.11. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას გეოგრაფიის,როგორც მეცნიერების როლი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ü  განსაზღვრავს გეოგრაფიის შესწავლის ობიექტს და ამოცანებს;
ü  მოყავს გეოგრაფიული კვლევის შედეგების პრაქტიკული გამოყენების მაგალითები;
ü  ადეკვატურად იყენებს გეოგრაფიულ ტერმინოლოგიას.

წინარე ცოდნა

ü  მოსწავლემ იცის რუკასთან  მუშაობა: შეუძლია გაარჩიოს გეოგრაფიული ობიექტები ერთმანეთსგან, აქვს ცოდნა  კონტინენტებისა და მსოფლიო ოკეანეების შესახებ.
ü  მოსწავლემ იცის ვინ იყვნენ მოგზაურები ზოგადად  და რა წვლილი მიუძღვით ახალი მიწების აღმოჩენასა და ათვისებაში.
ü  მოსწავლეებს შეუძლიათ ინტერნეტის საშუალებით ინფორმაციის მოძიება და შენახვა შემდეგში ინფორმაციის უკეთ გაცნობისა და ანალიზისთვის.


შეფასება და თვითშეფასება

განმავითარებელი შეფასება.
ü მოსწავლეები ავსებენ  მასწავლებლის მიერ მიწოდებულ მოსწავლის თვითშეფასების რუბრიკას.
ü მასწავლებელი ავსებს თითოეული მოსწავლის  ინდივიდუალური შეფასების სქემას;
ü მასწავლებლები ავსებენ თვითშეფასებისა და გაკვეთილის შეფასების სქემას.
ü მასწავლებელი აკეთებს ზეპრისიტყვიერ კომენტარს თითოეულ მოსწავლეზე.


გამოყენებული რესურსები
  
     დაფა, ცარცი, მარკერი, ფანქარი, თაბახის ფურცელი, პლაკატი, საგანმანათლბლო რესურსი (პრეზენტაცია მოგზაურებზე), სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, მოგზაურთა სურათები, პროექტორი, მსოფლიო რუკა,საჩვენებელი ჯოხი,ინტერნეტი.


  გაკვეთილის აქტივობები





აქტივობა 1გონებრივი იერიში
მასწავლებელი თხოვს ბავშვებს :
ü  გაიხსენონ ის მოგზაურები,რომელთა აღმოჩენა არის მნიშვნელოვანი.
ü   დაასახელონ ის ობიექტი/სუბიექტი,რომელიც იქნა აღმოჩენილი ამ მოგზაურთა მიერ. 
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო - 2 წთ.

აქტივობა  2.ასოციაციური რუკის შედგენა
ü  მასწავლებელი ბავშვების დახმარებით დაფაზე ჩამოწერს მოგზაურების სახელებს და გვარებს
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო - 2წთ.

აქტივობა 3 პრეზენტაცია (დიდი მოგზაურები)
ü  მასწავლებელი ახდენს კომპიუტერისა და პროექტორის დახმარებით მოკლე პრეზენტაციის წარდგენას;
ü  მასწავლებელი  სთხოვს მოსწავლეს დასვან შეკითხვები გაუგებარ ან მათთვის საინტერესო საკითხზე;
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო - 10წთ.
 
აქტივობა 4.  შესაბამისობის დადგენა მოგზაურსა და მის ამსახველ სურათს/განვლილ მარშუტს შორის.
ü  მასწავლებელი მაგიდაზე განათავსებს მოგზაურთა სურათებს და მოსწავლეებს სთხოვს ისინი დაფაზე   შესაბამის სახელების გასწვრივ მიამაგრონ და ამასთანავე რუკაზე აჩვენონ მათ მიერ განვლილი მარშუტი.
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწალე
დრო -  2 წუთი.

აქტივობა 5.  კროსვორდის შევსება - ყველა მოსწავლე
ü  მასწავლებელი კედელზე აკრავს გემის ფორმის კროსვორდს და სთხოვს მოსწავლეებს კითხვების შესაბამისი პასუხებით მარკერით შეავსონ იგი.
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო - 7წთ.

აქტივობა 6.  შემაჯამებელი სამუშაო
ü  მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს შეავსონ შეთავაზებული სქემა/ცხრილი ,რომელშიც მოგზაურს  დააკავშირებენ შესაბამის აღმოჩენილ სუბიექტთან/ობიექტთან.
ü  მოსწავლეები ორ მოგზაურს ადარებენ ერთმანეთს, ადგენენ რა არის მსგავსება და განსხვავება მათ მიერ აღმოჩენილ ობეიქტებს/სუბიექტებს  შორის.
ü  იმართება დისკუსიაკითხვაპასუხის რეჟიმში.
ü  მასწავლებლის აკეთებს ზეპირსიტყვიერ კომენტარს თითოეულ მოსწავლესათვის.
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო -   20 წთ.

აქტივობა 7.  საშინაო დავალება
ü  მიღებული და დამუშავებული ინფორმაციის საფუძველ-ზედა შემდგომში ცოდნის გაღრმავების მიზნით, სახლში დაევალოთ წინასწარ შედგენილი კითხვარი/ტესტის შევსება.
მოსწავლეთა ორგანიზება - ყველა მოსწავლე
დრო - 2 წუთი.






                                                                                                                                                                                                    

No comments:

Post a Comment